Cum trebuie să procedeze autorităţile responsabile în contextul riscurilor pe care le implică ceea ce ne-am obşnuit să numim criza? Nu voi încerca să dau un răspuns acum la întrebarea dacă avem sau nu avem criză în România, din cauză că nu am timp acum. Vreau să punctez însă un detaliu.
Am trimis recent câteva întrebări secretarului de stat din MEF Eugen Teodorovici. Care, în răspunsurile pe care mi le-a trimis evită să utilizeze cuvântul "criză" referitor la România. O simplă analiză a textului răspunsului arată că Eugen Teodorovici a folosit în primele trei cazuri cuvintele "această situaţie" (cu varianta "situaţia actuală"), după care foloseşte "criza financiară internaţională", unde da, nu mai ai ce să-i faci că ce se vede se vede. După care, referitor la România, spune "criza financiară nu s-a materializat". Expresia apare în context negativ.
În consecinţă, răspunsul se bazează pe o strategie de PR. Strategie de PR pentru a promova nu imaginea unei companii, nu imaginea unei vedete, nu imaginea unui minister sau a unei instituţii de stat. Ci o strategie de PR pentru a proteja economia de efectele crizei externe, de riscul unui moment de panică.
duminică, 19 octombrie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu