joi, 8 ianuarie 2009

De ce alianţa PDL-PSD nu va mai fi la Craciunul viitor

Anul acesta vom avea două campanii electorale: una pentru europarlamentare (7 iunie 2009)şi alta pentru alegerile prezidenţiale (undeva prin toamnă-iarnă).
Nu mi-am exprimat indignarea la momentul înfiinţării alianţei PDL-PSD, nu o voi mai face acum. A trecut momentul, ne-am supărat, am decis să nu mai votăm cu PDL, ne-a trecut supărarea. Şi viaţa merge înainte.
Vom asista însă la nişte campanii electorale interesante. Iar cum osul politic bun de ros ani de zile e întotdeauna mai important la noi decât o alianţă de guvernare, mă aştept ca actuala alianţă să reziste până în preajma campaniei pentru europarlamentare sau, în cel mai bun caz pentru ea, până în apropierea campaniei pentru alegerile prezidenţiale.
Atât PDL, cât şi PSD au pierdut alegători, deoarece electoratul ambelor partide s-a simţit înşelat. Simpatizanţii democrat-liberalilor obişnuiesc să voteze anti-PSD, iar pesediştii votează contra lui Băsescu.
Pe de altă parte, noi nu ştim să facem campanii electorale decât contra cuiva (om, partid). Mă întreb dacă reprezentanţii celor două partide au gândit cu un an înainte şi dacă au vreo idee pe ce îşi vor axa campaniile electorale la momentul oportun. Altfel spus, cum va arăta confruntarea dintre Băsescu şi candidatul PSD la preşedinţie? Ce argument mai puternic decât "Hai să-l dăm jos pe Băsescu" (artizanul PDL) ar putea avea PSD în campanie? Ce discurs ar putea avea Băsescu fără să supere PSD-ul?
Deci, sau nimeni nu a gândit pe termen lung, sau au făcut o alianţă cu bună ştiinţă pentru maxim un an. Mai mult nu are cum să dureze...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu