Mai era puțin și conducerea Metrorex ar fi sărbătorit 30 de ani de activitate a metroului bucureștean în cel mai ironic mod cu putință: cu trenurile blocate de grevă.
Pe mine personal, două zile de grevă la metrou m-au costat două călătorii cu autobuzul și una cu taxiul, în total 14,6 lei, nemaipunând la socoteală benzina consumată de mașina colegei mele Teo, care, marți, m-a cules de la o conferință și m-a adus până la redacție.
Miercuri, în a doua zi de grevă, stăteam cu toții cu sufletul la gură să vedem decizia instanței în legătură cu legalitatea protestului. Tot miercuri, ziariștii de pe transporturi au primit o invitație de la conducerea Metrorex la un eveniment, prin care, în ziua următoare, „va marca împlinirea a 30 de ani de la punerea în circulatie a primului tronson de metrou Semanatoarea (astăzi Petrache Poenaru) - Timpuri Noi”. „În cadrul acestui eveniment vor fi prezentate atat bilantul a 30 de ani de activitate a metroului bucurestean cat si perspectivele dezvoltarii acestuia pentru urmatorii 20 de ani”, se mai spunea în invitație.
Ce ironie! Când oamenii de la metrou sunt în grevă și călătorii care au plătit abonamente lunare sunt nevoiți să caute trasee ale RATB, care, printre altele, acoperă foarte prost zona Pipera, Metrorexul sărbătorește 30 de ani de activitate și invită ziariștii să le afle bilanțul și perspectivele. Vrei un bilanț? Două zile în care am pierdut timp atât ca să caut cu ce să ajung la birou, cât și pentru drumul propriu-zis. Vrei și perspective? Mă interesează dacă mâine o să am sau nu metrou!
Totuși, ironia a fost doar pe jumătate. Dacă era să fie completă, ar fi trebuit ca greva să dureze cel puțin încă o zi. Mă întreb cum s-ar fi simțit conducerea Metrorex să se laude cu realizările bifate în cei 30 de ani de când prin București circulă trenurile de metrou, în timp ce acestea ar sta în depouri, înțepenite de greva pesedisto-sindicalistă...
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu