sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Noua normalitate adusă de criză

Pentru unii, criza înseamnă afaceri mai proaste, pentru alţii înseamnă sfârşitul, iar pentru a treia categorie este o oportunitate. Sunt relativ puţini cei care reuşesc să se detaşeze de clişeul potrivit căruia o criză este prin definiţie dăunătoare şi nu e nimic altceva de făcut decât să o aştepţi să treacă. Cei care însă reuşesc să o facă primesc automat nişte "ochelari" speciali, prin care se profilează oportunităţile aduse de această criză.
Întrebarea este cum să faci acest salt care să te facă să vezi mai departe de clişee? Răspunsul mi l-a dat Adrian Volintiru, unul din acţionarii unei firme nou lansate de cercetare de marketing, LABoratory & Co. El consideră că realitatea cu care ne-am obişnuit până acum a dispărut pentru totdeauna, că am intrat într-o nouă eră. Cine vrea să reuşească trebuie să se adapteze la noua normalitate.
"Modelele de business se redesenează, se redimensionează, sunt demolate anumite concepte, cutume considerate intangibile. Sunt necesare noi modele de business pentru adaptarea la noua normalitate. Trebuie transmis un mesaj clar către clienţi şi să te duci în întâmpinarea lui, pentru maximizarea profitului lui", a declarat el.
Practic, ce vor firmele în această perioadă? Costuri mai mici?

Iată-le:
Miercuri, s-a lansat în România LABoratory & Co, o companie care face cercetări de piaţă atât după metode tradiţionale, cât şi biometrice, ultimele fiind folosite până de curând doar în scopuri medicale. Pe scurt, ei folosesc tehnologii pentru a determina reacţia autentică a persoanelor consumatoare (privind o reclamă pe print sau TV) la diferiţi stimuli. Nu este cerută doar părerea omului despre ce gândeşte, ci este verificată variaţia de unde cerebrale, reacţia muşchilor feţei şi transpiraţia degetelor.
Cu această metodă nouă, mult mai exactă, se poate determina cu exactitate care sunt secvenţele dintr-un spot publicitar la care se poate renunţa uşor, care sunt cele care trebuie păstrate, astfel încât spotul să aibă cel mai mare efect. Acţionarii firmei, Adrian Volintiru şi Dan Nicolescu, spun că noile metode reduc costul cu difuzarea reclamei cu până la jumătate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu