De exemplu, cazul Carrefour de astăzi.
Directorul Carrefour Arad, Nicolae Drîmbu, a declarat, la o conferință de presă și, cel mai probabil, fără să se consulte cu superiorii săi, că vânzările în rețeaua Carrefour au scăzut cu o cincime din cauza crizei.
Citez declarația lui: „Din nefericire, noi am simţit criza de la începutul anului. În primă instanţă, s-a manifestat la nivel psihologic, după care la nivel real. În reţeaua noastră de magazine pot să spun că s-a înregistrat o scădere a vânzărilor de 15-20% la departamentele nealimentare şi de 5-10% la cele alimentare”.
Buuun. La câteva ore după apariția știrii pe agenții, timp în care conducerea de la București a Carrefour România și-a stors creierii încercând să găsească cea mai potrivită abordare, a apărut un comunicat de presă.
Grupul Carrefour susține că cifrele directorului său nu sunt reale. Făcând această declarație, dă semnalul că în interiorul grupului nu se comunică și, în același timp, că au ceva de ascuns.
Urmează din nou o afirmație care nu poate decât să dăuneze imaginii lanțului de hypermarketuri. „Cifrele citate nu reprezintă realitatea grupului Carrefour în România. Datele reale nu se pot comenta, acestea fiind pentru moment, confidenţiale”. Dacă tot contrazici pe cineva, de ce nu aduci dovezi? Sau poate că acele dovezi sunt exact cele care ar susține ce a declarat directorul din Arad? Sau, de ce nu, cifrele arată chiar mai rău decât se vede de la Arad?...
Halal strategie de PR.
UPDATE. A doua zi, Carrefour revine asupra informațiilor și susţine că declaraţiile directorului hypermarketului din Arad privind o scădere a vânzărilor de până la 20% se referă doar la magazinul respectiv.
Citat din comunicatul Carrefour: „Cifrele citate de la directorul Carrefour Arad se referă doar la hypermarketul Carrefour Arad, pe o perioadă scurtă şi nu reprezintă tendinţa generală a întregului grup Carrefour în România”.
Citat din comunicatul Carrefour: „Cifrele citate de la directorul Carrefour Arad se referă doar la hypermarketul Carrefour Arad, pe o perioadă scurtă şi nu reprezintă tendinţa generală a întregului grup Carrefour în România”.
Da, iar singurul care se poate contrazice fara cifre sunt eu, da? :D
RăspundețiȘtergereGenial Dane! ma bucur cand recunosti! :)
RăspundețiȘtergere