duminică, 17 mai 2009

Vin, ciocolată și pistoale. Cum luptă americanii cu criza


Beți vin savurând o ciocolată și gândindu-vă la revolverul din sertar. Vă place? Dacă puneți această idee în aplicare, rog să țineți cont că este inventată de americani.
Sunt produse și servicii la care populația renunță acum, pe timp de criză. Însă reducerea consumului nu este o problemă generalizată. De exemplu, americanii s-au mobilizat involuntar și cumpără, în masă, mai mult vin, mai multă ciocolată și mai multe arme. Vin să uite de stresul crizei, ciocolată să se răsfețe în senzația de euforie și arme... ca să se simtă mai în siguranță. Datele Institutului Național al Vinului din SUA arată că volumul vânzărilor Pinot Noir a crescut în ultimele luni cu 16%, Riesling cu 10%, iar Cabernet Sauvignon - cu 8%. Evident, favoritele publicului sunt vinurile mai puțin scumpe, relatează RIA Novosti. Ciocolata este o altă soluție preferată de mulți americani pentru combaterea stresului. Producătorul de ciocolată Hershey a obținut venituri cu o cincime mai mari în primul trimestru din 2009 față de perioada similară de anul trecut. Totuși, brandurile de ciocolată de lux și scumpe nu se pot lăuda cu același succes.
Și, în ultimul rând, se observă o cerere tot mai mare pentru armele de foc. Vânzările producătorului american Smith&Wesson au crescut cu 27,5% în ultimul trimestru din 2008. Explicația pentru acest fenomen este depresiunea economică, perioadă în care oamenilor le este frică de o eventuală restricționare a vânzărilor de arme.

2 comentarii:

  1. Da, americanii cumpara vin sa se imbete din salariile compensatorii de la concediere, ciocolata dulce pentru o viata amara si pistoale sa se sinucida

    RăspundețiȘtergere