luni, 8 iunie 2009

De ce românii nu au mers la vot

Nu vreau să scriu despre dezamăgirea românilor în clasa politică, nici despre lipsa de oameni politici buni și nici despre politicienii compromiși. Vreau să încerc să dau o explicație concretă.
Absenteismul a fost aspru criticat, în contextul alegerilor pentru Parlamentul European. Deși nu știm dacă cei care latră despre absenteism au votat sau nu, curentul de opinie în vogă este „uite ce se întâmplă dacă nu mergeți la vot, uite cine câștigă”.
Numărul alegătorilor care s-au prezentat, duminică, la vot a fost de 4.815.816, reprezentând 27,52% din cetăţenii cu drept de vot.
Eu încerc să mă comport ca un cetățean responsabil și chiar mi-am aranjat, ieri, programul astfel încât să reușesc să trec pe la secția de votare (am fost plecată din oraș) ca să-mi exercit dreptul cetățenesc pentru care generații înaintea mea au luptat timp de secole. Însă am constatat că pur și simplu nu am cui să-i dau votul meu. Listele cu candidații la europarlamentare nu m-au convins să îi votez. Dimpotrivă, prezența unor anumite persoane, cum ar fi Ovidiu Silaghi pe listele PNL, m-au determinat să refuz să le dau votul.
Nu mi se pare corect să nu merg la vot, dar nici să votez doar să spun că am votat nu este în regulă.
La întrebarea de ce populația nu a votat?, răspunsul meu e următorul: deoarece nu au avut pe cine. Cu aceste liste de candidați, mă mir că au fost atât de mulți oameni pe la secțiile de votare.

P.S. Prezint mai jos calculul Mediafax privind cum va arăta delegația României din Parlamentul European.
Alianţa PSD+PC a obţinut 30,82% din voturi, urmată de PDL, cu 29,75%%, PNL, cu 14,53%, UDMR, 9,07%, PRM, 8,68%, Elena Băsescu - 4,22%%, potrivit rezultatelor parţiale.
PDL: Theodor Stolojan, Monica Macovei, Traian Ungureanu, Cristian Preda, Marian-Jean Marinescu, Iosif Matula, Sebastian Valentin Bodu, Petru Luhan, Rareş Lucian Niculescu, Elena Oana Antonescu (posibil și Constantin Dumitriu)
PSD: Adrian Severin, Rovana Plumb, Ioan-Mircea Paşcu, Silvia-Adriana Ţicău, Daciana Sârbu, Corina Creţu, Victor Boştinaru, Sabin Cutaş, Cătălin-Sorin Ivan şi Ioan Enciu (posibil și Vasilica-Viorica Dăncilă)
PNL: Norica Nicolai, Adina Vălean, Renate Weber, Ramona Mănescu, Cristian Buşoi
UDMR: Tőkés László, Winkler Iuliu, Sógor Csaba şi Szilágyi Zsolt
PRM: Corneliu Vadim Tudor şi Georghe Becali (posibil și Claudiu Tănăsescu)
EBA: Independenta Elena Băsescu

Un comentariu: